蜀葵

公众号-十年事
Shields Grizzly Bear
gun-shy - Grizzly Bear

我心遗落往事前缘

存档灵魂:

Gun-Shy
风 声 鹤 戾


【歌词】


The sky keeps staring at me
Frozen in my tracks
Nothing else to see
And when I move my face left
You're always standing there
A shadow I can't see
And even then I can't trace
You're walking away
天空把我看透
凝固住我足迹
眼前虚无茫茫
当我转动脸庞
你就浮现眼前
捉不到的影像
即便如此,我也无从追寻
倏忽间,你又消逝无影踪。

I put my ears to the ground
Always pushing down
Nothing I can hear
I found the worst half in me
I'm cut off at the knees
Can't even take a stand
Against your words and beliefs
We didn't want to freeze
我双耳接近大地
一再的紧贴
寻无踪迹声
我每况愈下
双膝无力
无法站立
凭借回想你言语信念
我们不想冻死在。

(All of the years
Leaving me here
Gun-shy
The pain
Losing my aim
And why
Haven't we changed?
Story to blame?
Recite
All of my wrongs
You know it's wrong
You smile)
( 时过经年
空留下我
风声鹤唳
痛苦折磨
丧失生活
因何而其?
难道我们依旧?
结局痛苦?
历历在目
所有我犯下的错
你知道,这本就是一场错
你却在痴痴笑 )

The cold keeps tearing at me
Slowing down my blood
Unable to speak
I left my mind long ago
Choosing something false
Always letting go
And when I try to face you
You're walking away
凛冽的风把我撕裂
热血凝固
双唇颤抖
我心遗落往事前缘
美丽梦幻
消散风中
当你再次浮现我眼前
又倏忽,消逝无影踪。

I don't want to say it all again
I never seem to see
And why?
Do I always feel it all the same
The blisters in my eyes
Recite
A guide that has only led me stray
And even as I limp
You smile
我不想再多说
我似乎从未看透
这是为何?
感觉总是一样
我双眼浮肿
历历在目
引领我误入迷局
我步履蹒跚走
你却在痴痴笑。


评论
热度(13)
© 蜀葵 | Powered by LOFTER